BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dec Paweł
Title
Rola systemu wczesnego ostrzegania w realizacji strategii
Strategic early warning system
Source
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 10, s. 27-34
Keyword
Małe i średnie przedsiębiorstwa, System wczesnego ostrzegania, Strategia przedsiębiorstwa
Small business, Early warning system, Corporation strategies
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł omawia strategiczny system wczesnego ostrzegania, który łączy w sobie monitorowanie otoczenia przedsiębiorstwa z rozwijaniem dla niego scenariuszy możliwych zdarzeń, mających strategiczne implikacje dla przedsiębiorstwa. Autor opisał efekty tego systemu wykorzystanego w firmie Daimler Chrysler Aerospace AG (DASA).

The article presents a strategic early warning system which integrates environmental monitoring with scenario development activities. Such a system enables early identification of events having strategic implications for an enterprise. The author discusses the strategic early warning system based on experiences of Daimler Chrysler Aerospace AG (DASA).
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Ansoff H.I., Managing strategic surprise by response to weak signals, “California Management Review”, Vol. 18, No. 2, 1975, s. 21-33.
  2. Fink A., Marr B., Siebe A., Kuhle J.P., The future scorecard: combining external and internal scenarios to create strategic foresight, “Management Decision”, Vol. 43, No. 3, 2005, s. 375.
  3. Gilad B., Industry Risk Management: CI’s Next Step, “Competitive Intelligence Magazine”, May-June 2001, s. 4 Johnson G, Scholes K., Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, New York 2002, s. 107.
  4. Marrs R., Early Warning Signals – A conversation for exploration: Part 1, Coemergence, Inc. 2005, s. 6.
  5. Whitaker J., Strategic Intelligence. Providing Critical Information for Strategic Decisions, Corporate Strategy Board, Executive Inquiry, August 2000, s. 19.
Cited by
Show
ISSN
0860-6846
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu