BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Hanus Bartosz
Title
Podbój trudnego rynku
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 28-33
Keyword
Studium przypadku, Gry komputerowe, Przemysł elektroniczny, Rynki elektroniczne
Case study, Computer games, Electronics industry, Electronic markets
Company
Sony
Abstract
Autor pisze, że zaistnienie na zupełnie nowym rynku i zbudowanie na nim silnej marki jest zawsze dużym wyzwaniem. Przedsięwzięcie takie wiąże się z poważnym ryzykiem, gdyż przyjęcie niewłaściwej strategii może oznaczać sromotną porażkę i wielomilionowe straty. W takiej sytuacji najbezpieczniejszym wyjściem wydaje się pójście w ślady tych, którzy już na tym rynku działają. Jeżeli wszyscy w danej kategorii od lat stosują tę samą strategię, to znaczy, że jest ona sprawdzona i bezpieczna. Można z dużą pewnością założyć, że naśladując ich działania uda się stopniowo opanować jakąś część rynku. Jedyne, czego nie można oczekiwać od takiego podejścia, to osiągnięcia dzięki niemu spektakularnych rezultatów naszych działań. Prawdziwy sukces staje się udziałem wyłącznie tych, którzy mają wystarczająco dużo odwagi, żeby porzucić szlaki wytyczone przez poprzedników i znaleźć własne, nowe podejście do kategorii. Tylko tacy gracze są w stanie zrewolucjonizować rynek, zająć na nim mocną pozycję i zamiast oglądać się na innych, samemu stać się wzorem do naśladowania. Tak stało się w przypadku działań podjętych przez firmę Sony w związku z wprowadzeniem przez nią na rynek konsoli do gier PlayStation.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu