BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Niedziela Milena
Title
PR - my nie sprzedajemy!
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 52-55
Keyword
Public relations, Sprzedaż produktu, Komunikowanie skuteczne, Mierzenie wydajności pracy
Public relations, Product sales, Effective communication, Measuring work productivity
Abstract
Autor twierdzi, że na etapie budowania i wzmacniania świadomości marki wsparcie PR może odbywać się za pomocą różnych narzędzi - tu swoboda działania jest największa. Jednak bez względu na przyjętą strategię, na tym etapie wzmacniane będą przede wszystkim cele komunikacyjne, gdyż świadomość marki bezpośrednio nie przekłada się na sprzedaż. Świadomość może być bardzo wysoka, a ilościowe udziały rynkowe - niskie, czego najlepszym przykładem są dobra luksusowe, wymieniane jako ikony segmentu, których bariera cenowa jest nieprzekraczalna dla większości konsumentów. Ale sam fakt wykreowania produktu na poziom „top of mind" stanowi wartość nie do przecenienia. Najważniejszym PR-owym narzędziem będzie w tym przypadku przede wszystkim angażowanie sławnych osób, tzw. ambasadorów marki, których wizerunek konsument powinien utożsamiać z wizerunkiem oferowanego produktu. Kanały komunikacyjne to precyzyjnie dopasowane media, jak również wydarzenia organizowane specjalnie dla potencjalnych nabywców lub wspieranie wydarzeń, na których potencjalni nabywcy mogą się pojawić.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu