BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kufel Tomasz
Title
Przesłanki i cele wyceny przedsiębiorstw
Nature and Purpose of Businesses' Valution
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Rachunkowości, 2001, nr 21, s. 99-108, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Wycena przedsiębiorstwa, Metodologia wyceny
Enterprise valuation, Valuation methodology
Note
summ.
Abstract
Proces wyceny przedsiębiorstwa powinien być przeprowadzany przez pryzmat celu wyceny. Dzięki temu zespół wyceniający będzie w stanie określić zakres wyceny, właściwą metodę wyceny oraz strony zainteresowane wynikami wyceny. Niezbędne jest zatem możliwie kompleksowe usystematyzowanie przesłanek wyceny. Temu zagadnieniu poświęcona jest treść artykułu.

The process of valuation of a company is conducted keeping in mind the aim of the valuation and the character of the sides interested in the results. Therefore it is essential to systemize the aims thoroughly. The paper presents the classification of the aims according to different criteria. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1230-364X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu