BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piwowar Katarzyna
Title
Pracodawcy w zwierciadle reklamy
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 12, s. 91-93
Keyword
Kultura organizacji, Wizerunek przedsiębiorstwa, Komunikowanie marketingowe, Reklama
Corporate culture, Company image, Marketing communication, Advertising
Abstract
Wyniki badań dotyczących wpływu reklam wskazują, że przekazy reklamowe (zwłaszcza telewizyjne) mogą mieć znaczny wpływ na wyobrażenia odbiorców o otaczającej ich rzeczywistości. Mogą zatem wpływać na postrzeganie przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Autor zastanawia się jak jest z przedstawianiem życia zawodowego w reklamach? Czy tutaj także mamy do czynienia ze stereotypami? Wreszcie, jak nieświadomie/świadomie, przy okazji reklamowania produktu, kształtują przedsiębiorstwa swoją markę (wizerunek) pracodawcy, pokazując elementy swojej kultury organizacyjnej? Próbując odpowiedzieć na przytoczone pytania, przeanalizowano wyniki badań nad reklamami telewizyjnymi przeprowadzonych w latach 1997-2000 przez D. Anglik-Dziąg oraz 1999-2002 przez M. Bogunię-Borowską, a także spoty emitowane w TVP1, TVP2, TVP3, TVN oraz telewizji Polsat w maju i czerwcu 2006 roku.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu