BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Cebulak Tomasz, Grzybek Maria, Woźniak Marian
Title
Znaczenie gospodarstw agroturystycznych w zachowaniu i rozwoju regionalnego produktu żywnościowego
The Agrotouristic Farms Meaning in Behaviour and Regional Food Product Development
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 34-41, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Keyword
Badania konsumenckie, Oferta turystyczna, Jakość produktów żywnościowych, Preferencje konsumenta, Agroturystyka
Consumer research, Touring offer, Quality of food products, Consumer preferences, Agrotourism
Note
summ.
Abstract
Rozwój turystyki na obszarach wiejskich, zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju terenów wiejskich wymaga oferty wypoczynkowej wzbogaconej w atrakcyjne elementy pobytu gości w gospodarstwach agroturystycznych. Jednym z tych elementów powinna być oryginalna, smaczna kuchnia oparta na lokalnych specjałach ze świeżych produktów, pochodzących z własnych gospodarstw. Autorzy podjęli próbę typologii konsumentów korzystających z oferty wypoczynkowo-żywieniowej gospodarstw agroturystycznych. Badania wykonali na przełomie 2004 i 2005 roku wśród turystów przebywających w losowo wybranych gospodarstwach agroturystycznych województwa podkarpadzkiego.

The aim of the research was to analyze the Polish consumers" opinion about local (regional) food products. The study has been based on the questionnaires and provided in selected agrotouristic farms in Gorlice area. A hundred and ninety eight of consumers participated in the research. The results of the study showed that are three types of consumers having different reasons to choose local food products, ("dieteticians exacting ", "aesthetics culinary", "comfortable gourmets"). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Górska-Warsewicz H. 2003: Znaczenie marek produktów żywnościowych w decyzjach nabywczych konsumentów. Roczniki Naukowe tom V, z. 3, 28-32.
  2. Gutkowska K. 2003: Wizerunek żywności ekologicznej w opinii konsumentów. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu. Roczniki Naukowe tom V, z. 3, 32-38.
  3. Kapusta F. 2003: Logistyczne aspekty dystrybucji produktów żywnościowych. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu. Roczniki Naukowe tom V, z. 3, 58-63.
  4. Krajewski K. 2003: Produkty regionalne jako szansa konkurencyjności polskich firm sektora żywnościowego na wspólnym rynku Unii Europejskiej. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu. Roczniki Naukowe tom V, z. 3, 75-80.
  5. Łągiewka P. 2003: Wpływ wybranych cech demograficznych na postrzeganie jakości żywności przez polskich konsumentów. Roczniki Naukowe SERiA tom V, z. 3, 90-97.
  6. Łęczycki K. (red.) 2003: Wybrane zasoby i produkty w gospodarstwie agroturystycznym. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  7. Michna G. 2005: Trendy w światowym rolnictwie i żywieniu ludności. Aura nr 4, 4-5.
  8. Meer R. R., Misner S. L. 2000: Food safety knowledge and behavior of expanded food and nutrition education program participants in Arizona. J. of Food Protection, 12, 1725-1731.
  9. Sudoł S., Haffner M. 2000: Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
  10. Świetlikowska U. (red.). 2000: Agroturystyka. Wydawnictwo FAPA, Warszawa.
  11. Tatara J., Sawicki B., Czernieć W. 2003: Rozwój produktu agroturystycznego na przykładzie trzech gospodarstw agroturystycznych z województwa lubelskiego (studium przypadku). Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej im. H. Kołłątaja w Krakowie, nr 402, 251-260.
  12. Woźniczko M., Mikuta B. 2003: Analiza porównawcza organizacji żywienia turystów w gospodarstwach agroturystycznych. Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej im. H. Kołłątaja w Krakowie nr 402. 90 261- 270.
  13. Wysocki F. Kurzawa 1.2004: Kształtowanie się preferencji konsumpcji żywności w Polsce w relacji miasto-wieś. [W:] Wiejskie gospodarstwa domowe w obliczu problemów transformacji, integracji i globalizacji. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 633-645.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu