BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jelonek Dorota
Title
Wiedza o otoczeniu jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa
Environment Knowledge as Company's Strategic Resources
Source
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO'2001, 2001, s. 153-161, bibliogr. 8 poz.
Keyword
Otoczenie przedsiębiorstwa, Bazy danych, Sztuczna inteligencja, Zarządzanie wiedzą
Enterprise environment, Databases, Artificial intelligence, Knowledge management
Note
summ., streszcz.
Abstract
W artykule wykazano znaczenie wiedzy o otoczeniu przedsiębiorstwa w zarządzaniu. W rozważaniach o zasobach informacyjnych przedstawiono wiedzę o otoczeniu jako zasób strategiczny. Autorka przedstawiła także przykład bazy wiedzy o otoczeniu przedsiębiorstwa.

The environment's influences are determined the strategic development of company in the most way. The aim of this paper is to present the role of the company's environment knowledge base in management. Next, environment's knowledge base as strategic resources is analyzed. In the last part of the article the example of company's environment knowledge base is showed. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu