BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kapusta Franciszek
Title
Skuteczna reakcja na potrzeby klientów kluczem do sukcesu na rynku żywnościowym
Proper Reaction to Customers' Needs as the Key to the Success on Food Market
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 98-107, tab., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Efektywna obsługa klienta, Obsługa klienta, Strategia obsługi klienta, Logistyka, Łańcuch dostaw
Efficient Consumer Response (ECR), Customer service, Customer service strategy, Logistics, Supply chain
Note
summ.
Abstract
Autor przedstawił współczesną strategię obsługi klienta ECR (Efficient Consumer Response – efektywna obsługa klientów) przydatną zwłaszcza na rynku żywności w handlu artykułami spożywczymi, która została już wykorzystana w różnym stopniu również w naszym kraju w sieciach handlowych. Omówione rozwiązania, techniki i technologie od wielu lat funkcjonują w teorii i praktyce życia gospodarczego. Jednak dopiero w ramach strategii ECR przedstawionym koncepcjom marketingowym i logistycznym wyznaczono strategiczny charakter, integrując i koordynując je w ramach zarządzania łańcuchem dostaw. Celem tych przedsięwzięć jest realizacja skutecznej obsługi nabywców.

Presented was modern strategy of customer service, helpful especially in sales of food products, allready used in various aspects also in our country in retail chains. Presented solutions, techniques and technologies since many years are present in theory and practice of economic life. However, first in the frame of ECR strategy, presented marketing and logistic concepts have strategic importance, integrating and coordinating them within supply chain management. The aim is to efficiently service customers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Baraniecka A. 2004: ECR. Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Biblioteka Logistyka, Poznań 2004, s. 15, 17, 19, 21, 51-76.
  2. Blaik P. 2001: Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. PWE, Warszawa 2001, s. 166-167.
  3. Chopra S., Mcindl P. 2001: Supply chain Management. Prentice Hall, New York, s. 337-399.
  4. Hints P., Laming R., Jones D., Cousins P., Rich N. 2000: Value Stream Maanagement. Strategy and Excellence in the Supply Chain. Prentuce Hall, Harlow, s. 349.
  5. Kurt Salmon Associates, Inc. 1993 : Efficient Consumer Response. Enhancing Consumer Value in the Grocery Industry. The Research Department. Food Marketing Institute, Washington, January, s. 8-10.
  6. Milde M, 1994: Category Management - Die Stile Revolution. Markenartikel nr 56.
  7. Rutkowski R., Zaremba M. 2002: Koncepcja efektywnej obsługi konsumenta ECR. [W:] Logistyka dystrybucji. Praca zbiorowa pod redakcją K. Rutkowskiego. Difin, Warszawa,, s. 198-201.
  8. Słownik wyrazów obcych PWN. 1980: Warszawa, s. 51.
  9. Witkowski J. 2003: Zarządzanie łańcuchem dostaw. PWE, Warszawa, s. 80.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu