BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stankiewicz Marek Jacek
Title
Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa
Source
Gospodarka Narodowa, 2000, nr 7-8, s. 95-111, bibliogr. 33 poz.
Keyword
Konkurowanie na rynkach globalnych, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Konkurencja niedoskonała
Competing in global markets, Enterprise competitiveness, Imperfect competition
Abstract
Artykuł poświęcony problemowi konkurencji między przedsiębiorstwami o zasoby i o klienta, na rynkach o zakresie coraz bardziej globalnym, o charakterze niedoskonałym. Za pomocą schematów przedstawiono strukturę konkurencyjności przedsiębiorstw.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Aaker D.A., [1989], Managing Assets and Skills: The Key To a Competitive Advantage, California Management Review, Vol. 31, No 2/1989.
  2. Ackoff R.L., [1993], Zarządzanie w małych dawkach, WN PWN, Warszawa.
  3. Barney J.B., [1997], Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Addison-Wesley Publishing Company, Inc.
  4. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., [1993], Ekonomia tom 1, PWE, Warszawa.
  5. Bettis R.A., Prahalad C.K., [1995], The Dominant Logic: Perspective and Extension, Strategic Management Journal, Vol. 16, 1995.
  6. Buzzel R.D., Gale B.T., [1997], The PIMS Principles. Linking Strategies to Performance, The Free Press, New York 1987.
  7. Drucker P., [1994], Praktyka zarządzania, Kraków.
  8. Faulkner D., Bowman C., [1996], Strategie konkurencji, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  9. Garette B., Dussauge P. [1996], Strategie aliansów na rynku, Poltex, Warszawa.
  10. Godziszewski B., [1999], Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa jako źródło przewag konkurencyjnych i podstawa stosowanych instrumentów, konkurowania, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  11. Gorynia M., [1998], Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji. Mikroekonomia przejścia, AE Poznań.
  12. Haffer M., [1999], Instrumenty konkurowania, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  13. Hamel G., Prahalad C.K., [1999], Przewaga konkurencyjna jutra, Warszawa 1999.
  14. Hax A.C., Majlufa N.S., [1991], The Strategy Concept and Process. A Pragmatic Approach, Prentice-Hall International, New Jersey.
  15. Koźmiński A.K., [1999], Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa.
  16. Kay J., [1996], Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  17. Kotler Ph., [1994], Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa.
  18. Lichtarski J., [1999], Cele stakeholders a cele przedsiębiorstwa, [w:] Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa, pod red. K. Jaremczuka, Rzeszów.
  19. Markides C.C., Williamson P.J., [1994], Related diversification, core competences and corporate performance, Strategic Managemant Journal, Vol. 15 (Special Issue) 1994.
  20. McNair C.J., Lleibfried K.H.J., [1992], Benchmarking - A Tool for Continuous Improvement, Published by Oliver Wight Publications, Inc.
  21. Prahalad C.K., Bettis R.A., [1986], The Dominant Logic: A New Linkage Between Diversity and Performance, Strategic Management Journal, Vol. 7, 1986.
  22. Porter M.E., [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  23. Porter M.E., [1990], The Competitive Advantage of Nations, Macmillan Press Ltd., London.
  24. Romanowska M., [1997], Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  25. Rue L.W., Holland Ph.G., [1986], Strategic management: concepts and experiences, McGraw-Hill, Inc.
  26. Stankiewicz M.J., [1999], Zarządzanie potencjałem konkurencyjności z uwzględnieniem warunków i możliwości polskich przedsiębiorstw, [w:] Stankiewicz M.J. (red.), Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń 1999.
  27. Stankiewicz M.J. (red.), [1999], Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, Toruń.
  28. STRATEGOR [1995], Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa.
  29. Sudoł S., [1999], Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Toruń.
  30. Williams J.R., [1992], How Sustainable is Your Competitive Advantage?, California Management Review, Vol. 34, No 3/1
  31. de Wit B., Meyer R., [1999], Strategy Syntesis: Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantege, International Thomson Business Press.
  32. Wrzosek W., [1997], Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa.
  33. Zimniewicz K., [1999], Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0867-0005
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu