- Author
- Szymura-Tyc Maja
- Title
- Nowe paradygmaty konkurencji i marketingu a budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku europejskim
- Source
- Organizacja i Kierowanie, 2001, nr 1, s. 49-71
Organization and Management - Keyword
- Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Teoria marketingu, Przewaga konkurencyjna, Teoria konkurencji, Teoria rynku, Konkurowanie na rynkach globalnych, Marketing międzynarodowy, Teoria przedsiębiorstwa
Enterprise competitiveness, Marketing theory, Competitive advantage, Competition theory, Market theory, Competing in global markets, International marketing, Enterprise theory - Abstract
- W artykule przedstawiono ewolucję teorii konkurencji, przedsiębiorstwa i rynku oraz marketingu, a także ich nowe paradygmaty, na gruncie których można interpretować współczesne zjawiska konkurencji w skali lokalnej i międzynarodowej czy globalnej. Szczególną uwagę zwrócono na ewolucję modelu konkurencji, a na tym tle na zmianę roli i znaczenia marketingu w procesie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Omówiono też wdrażanie koncepcji marketingu międzynarodowego na rynku europejskim.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0137-5466
- Language
- pol