BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sołoma Andrzej
Title
Zastosowanie wywiadu kwestionariuszowego w ekonomicznych badaniach mikro- i małych przedsiębiorstw (możliwości i ograniczenia)
Title of The Paper: Application Of Questionnaire Interview To Economic Research On Small Business (Means And Limitations)
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004, T. 6, z. 5, s. 95-99, bibliogr. 14 poz.
Keyword
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Analiza ekonomiczna, Wywiad gospodarczy
Small business, Economic analysis, Business intelligence
Note
synopsis, summ.
Abstract
W artykule autor dzieli się refleksą nad możliwościami i ograniczeniami zastosowania wywiadu kwestionariuszowego, jako techniki gromadzenia danych aplikowanej w badaniach zjawisk społecznych, do poznawania sfery życia ekonomicznego.

The findings of author 's research on small business are as follow. The questionnaire interview as a tool for gathering data is more effective when respondents are chosen by way of combing random route and portion selection. Good results in exploration of small business can be achieved by creating questions in questionnaire based on index method. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Astebro Т., Bernhardt I. (2003): Start - up financing, owner characteristics, and survival. Journal of Economics & Business, nr 55, s.303-319.
  2. Blaug M. (1994): Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. PWN, Warszawa, s. 29.
  3. Dębniewski G., Hryciuk R. (2002): Makroekonomia. Wybrane problemy. Wyd. UWM, Olsztyn, s. 19 i n.
  4. Fowler Jr F.J. (1988): Survey research methods. Wyd. Sage Publications, Newbury Park - London - Delhi, 105-106.
  5. Kinast A., Liikanen E. (2002): Europejski sondaż 2002. Wyd. Grant Thornton, Warszawa, i in.
  6. Kula W. (1983): Historia, zacofanie, rozwój. Wyd. Czytelnik, Warszawa, 22.
  7. Lea S.E.G., Tarpy R.M., Webley P. (1987): The individual in the economy. A textbook of economic psychology. Wyd. University Press, Cambridge, 20.
  8. Lutyńska K. (1984): Wywiad kwestionariuszowy. Przygotowanie i sprawdzanie narzędzia badawczego. Wyd. Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk - Łódź, 109.
  9. Monette D.R., Sullivan T. J., DeJong C. R. (1990): Applied social research. Wyd. Holt Rinehart and Winston, Inc., Chicago - San Francisco - Philadelphia, 132.
  10. Morawski W. (2001): Socjologia ekonomiczna. Problemy, teoria, empiria. PWN, Warszawa, 11 i n.
  11. Nowak S. (1965): Studia z metodologii nauk społecznych. PWN, Warszawa, 287-320.
  12. Sawiński Z. (2000): Metody doboru respondenta. [W:] Podręcznik ankietera. Praca pod red. Z. Sawińskiego, P. B. Sztabińskiego, F. Sztabińskiego. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 85.
  13. Sztabiński P.B. (2000): Aranżacja sytuacji wywiadu. [W:] Podręcznik ankietera. Praca pod red. Z. Sawińskiego, P. B. Sztabińskiego, F. Sztabińskiego. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 133-148.
  14. Sztabiński P.B. (1997): Ankieterzy i ich respondenci. Wyd. IFiS PAN, Warszawa, 14 i n.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu