BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wielicka Anna
Title
Wpływ zachowań żywieniowych na częstotliwość konsumpcji jogurtów i innych mlecznych napojów fermentowanych
Influence of Food Behavior on Yoghurt and others Ferment Milk Drinks Consumption Frequency
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 271-276, rys., bibliogr. 10 poz.
Keyword
Rynek przetworów mlecznych, Konsumpcja żywności, Zachowania konsumenta
Dairy market, Food consumption, Consumer behaviour
Note
summ.
Abstract
Celem autorki było określenie zależności między charakterystyką konsumenta a częstotliwością spożycia jogurtów i innych napojów mlecznych. Autorka podjęła również próbę analizy otrzymanych wyników pod kątem wykorzystania ich w działaniach marketingowych przedsiębiorstw zmierzających do zwiększenia konsumpcji omawianej grupy produktowej.

Article presents basic interdependencies between selected features of consumer and fermented milk drinks consumption frequency. Results were based on country survey dedicated to eating habits of Poles. It was investigated that : attitude that linked food intake with pleasure was associated with higher consumption of milk drinks, positive evaluation of own way of nourishment increased likelihood of intensive consumption, there is inverse dependency between regular eating and consumption frequency, special diet and good health also favour milk drinks intake. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Chrostowska A. 2004: Rynki produktów -jogurty, [http://www.detaldzisiaj.com.pl/].
  2. Falkowska M. 2001 : Nawyki żywieniowe i upodobania kulinarne Polaków. Raport z badania [www.cbos.com.pl/ SPISKOM.POL/2000/KOM145/KOM145.HTM].
  3. Gibney M., Flynn A., Strain J. 2003: The Role of Dairy Foods in Health. The National Dairy Coucil.[http ://www. ndc. ie/publications/images/overview.pdf].
  4. Hasler C. 1989: Functional Foods: Their role in disease prevention and heath promotion. Food Technology, vol. 52, nr 11,63-70.
  5. Kowalczyk M. 2005: Rynki produktów - kupują gęste i naturalne. [http://www.detaldzisiaj.com.pl/].
  6. Randall E., Sanjur D. 1981: Food preferences - their conceptualization and relationship to consumption. Ecology Food Nutrition, 11, 151-161.
  7. Sanders M. 1999: Probiotics. Food Technology, vol. 53, nr 11, 67-77.
  8. Socha J., Stolarczyk A., Socha P. 2002: Zachowania żywieniowe - od genetyki do środowiska społeczno-kulturowego. Nowa Pediatria, nr 3. [www.borgis.pliczytelma/nowa_pediatria/2002/03/20.php].
  9. Wielicka A. 2004: Consumption structure and consumer insights for dairy products- avoidance, distribution, own production and occasions for consumption. Roczniki AR w Poznaniu, Ekon. 3, 211-227.
  10. Wielicka A. 2005: Wpływ zachowań żywieniowych na częstotliwość konsumpcji serów twarogowych. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, tom VII, zeszyt 3, 173-178.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu