BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kotewicz Marcin
Title
Strategie zakupowe przedsiębiorstwa Royal Philips Electronics
Source
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2007, nr 1, s. 2-7
Keyword
Strategia zakupów, Zakup, Zaopatrzenie materiałowe, Gospodarka materiałowa, Charakterystyka przedsiębiorstwa, Przemysł elektroniczny
Purchasing strategy, Purchasing, Material supply, Material economy, Company characteristics, Electronics industry
Company
Royal Philips Electronics
Abstract
Wskutek podjętych w latach 90. działań restrukturyzacyjnych wiele obszarów działalności firmy Philips przeszło w ręce dostawców strategicznych. Zgodnie z teorią outsourcingu przedsiębiorstwo to skupiło się na czynnościach, które mogło wykonać lepiej niż jej konkurenci, wykorzystując i rozwijając posiadane kluczowe kompetencje. W rezultacie wzrósł udział kupowanych dóbr w wartości rocznej sprzedaży. Tak więc na wyniki gospodarcze Royal Philips Electronic miały decydujący wpływ strategie zakupowe. Przedsiębiorstwo m.in. dąży do tego, aby wszystkie zakupy były objęte strategią adekwatną do danej grupy asortymentowej.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1231-2037
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu