BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Maleszyk Edward
Title
System zarządzania relacjami z klientem w zintegrowanych grupach przedsiębiorstw handlowych
Source
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 6, s. 25-31
Keyword
Zarządzanie przez jakość, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Filozofia działania przedsiębiorstwa, Zasoby niematerialne
Total Quality Management (TQM), Customer Relationship Management (CRM), Enterprise operation philosophy, Intangible assets
Abstract
Autor zauważa, że coraz szerzej wykorzystywane w działalności marketingowej przedsiębiorstw programy lojalnościowe stały się bodźcem do stopniowego rozpowszechniania systemu zarządzania relacjami z klientem (CRM). W odniesieniu do zintegrowanych grup przedsiębiorstw handlowych ma on istotne znaczenie w kształtowaniu partnerskich relacji z otoczeniem rynkowym. Ogólnym celem strategii CRM jest dbanie o zadowolenie, zaufanie, lojalność klientów oraz możliwie najlepsze wykorzystanie ich potencjału nabywczego. Głównym zadaniem jest więc doprowadzenie najcenniejszych i najbardziej dochodowych nabywców do takiego stanu, że odczuwając daną potrzebę, wybierają tylko daną sieć zintegrowaną, traktując jej ofertę jako najlepszą w porównaniu z konkurentami.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. P. Dobski, Zarządzanie relacjami z klientami w działalności przedsiębiorstwa handlowego, w: Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, pod red. J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
  2. E. Maleszyk, Wykorzystanie atrybutów integracji w kształtowaniu konkurencyjności zrzeszeń detalistów i grup zakupowych, w: Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji, IRWiK, Warszawa 2005.
  3. J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004, s. 272-273.
  4. B. Pokorska, E. Maleszyk, Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji (w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej). Raport z projektu badawczego nr l H02D 059 26, IRWiK, Warszawa 2006, s. 97-98.
  5. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998, s. 207.
  6. K. Storbacka, J. Lahtinen, Sztuka budowania trwatych związków z klientami, CRM, Kraków 2001, s. 24.
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu