BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Hanus Bartosz
Title
Apple: Użytkownicy mają głos
Source
Marketing w Praktyce, 2007, nr 1, s. 22-26
Keyword
Komputery osobiste, Rynek komputerowy, Strategia marketingowa, Strategia komunikowania
Personal computers, Computer market, Marketing strategy, Communication strategy
Company
Apple Computer Inc.
Abstract
Autor pisze, że z powodu ludzkiej niechęci do zmian wyzwanie, przed jakim stanęła w 2002 roku marka Apple, nie było łatwe. Jej celem było przekonanie użytkowników pecetów, żeby porzucili swoje komputery, z którymi oswajali się przez lata, i zaczęli korzystać z zupełnie im nieznanych Maków. Przekonanie użytkowników konkurencji, żeby zaczęli korzystać z usług lub produktów oferowanych przez firmę, jest jednym z najtrudniejszych zadań, przed jakim staje każda marka. Okazuje się, że bardzo niechętnie dokonujemy zmian, kiedy przyzwyczaimy się już do korzystania z jednej marki lub produktu. Dzieje się tak również wtedy, kiedy ma on wady, których istnienia jesteśmy w pełni świadomi. Siła przyzwyczajenia jest jednak tak wielka, że większość z nas raczej zgodzi się na znane i oswojone już zło, zamiast podjąć ryzyko i spróbować czegoś nowego.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu