BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zawadzki Piotr
Title
Możliwości wykorzystania mediów przez przedsiębiorstwa turystyczne przy tworzeniu przekazów reklamowych
The Possibilities of Using Media to Advertise Tourist Companies
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 924, s. 83-96, bibliogr. 10 poz.
Issue title
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Keyword
Reklama w mass mediach, Marketing turystyczny, Promocja usług turystycznych, Reklama turystyczna, Przedsiębiorstwo turystyczne
Advertising in mass media, Tourism marketing, Promotion of tourist services, Tourism advertising, Tourist enterprises
Note
summ., streszcz.
Abstract
W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny rozwój rynku reklamowego, a dzięki temu rozwój sposobów informowania potencjalnych turystów o ofercie biur podróży, zakładów hotelarskich, ośrodków informacji turystycznej. Przedsiębiorstwa turystyczne bardzo często jako formę komunikowania się z rynkiem wykorzystują reklamę w tradycyjnych środkach masowego przekazu, czyli w prasie, radiu i telewizji, a także poprzez media zewnętrzne, kino oraz Internet. Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie możliwości przekazów reklamowych przedsiębiorstwa turystycznego w poszczególnych nośnikach oraz określenie teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych wykorzystywaniem mediów. Kwestia wyboru określonego środka jest bardzo istotna dla podmiotów działających na tynku turystycznym i zawsze wymaga analizy. Analiza taka obejmować winna określenie wad i zalet każdego z mediów, a także koszty komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. (abstrakt oryginalny)

The article shows the possibilities of using media to advertise tourist companies. It describes the advertising Polish market, the changes it undergoes, and the ways of using new types of media which are alternative for the traditional ones. The choice of media for advertising purposes is essential for achieving the aims of a tourist company, for a rise in sales, being in the market, for an appropriate presentation of an offer concerning either a product or a service, and for creating an image. The presented description of various mass media and the criteria of selection make choosing the most efficient medium or media possible. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Benke J.: Już tylko z górki. "Marketing Serwis" 2001 nr 2.
  2. Czarnecki A., Korsak R.: Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Warszawa: PWE 2001.
  3. Gospodarka turystyczna. Red. A. Rapacz. Wrocław: Wydawnictwo AE 2000.
  4. Kall J.: Reklama. Warszawa: PWE 1998.
  5. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska 1994.
  6. Middleton V.: Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki 1996.
  7. Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Kraków: instytut Marketingu 1996.
  8. Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego. Red. A. Rapacz. Wrocław: AE 1997.
  9. Sznajder A.: Sztuka promocji. Warszawa: Business Press Ltd. 1993.
  10. White R.: Reklama. Warszawa: Business Press Ltd. 1993.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu