BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kociszewski Michał, Szwacka-Salmonowicz Joanna
Title
Strategie konkurencji przedsiębiorstw w sektorze dodatków smakowych po wstąpieniu do Unii
Competitive Strategies of the Flavor Supplements Companies after Accession to Union
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 2, s. 86-91, bibliogr. 8 poz.
Keyword
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Produkcja żywności, Przemysł spożywczy, Strategia konkurencji
Enterprise competitiveness, Food production, Food industry, Competition strategy
Note
synopsis, summ.
Abstract
Opracowanie przedstawia propozycje wyboru opcji strategii konkurencji przedsiębiorstw działających w sektorze dodatków smakowych w Polsce po przystąpieniu do UE. Podstawę dla typologii strategii stanowiła analiza źródeł przewagi konkurencyjnej oraz ocena atrakcyjności strukturalnej sektora dodatków smakowych. Podjęcie tej problematyki jest podyktowane wzrastaj acaróla dodatków smakowych, w szczególności służących do produkcji żywności wygodnej i funkcjonalnej. (oryg. streszcz.)

The paper presents proposals of competitive strategy for flavor supplements companies in Poland after access to Union. Analysis of competitive advantage sources and attractiveness of sector are presented and the diagnosis on future direction of evolution is prognoses. There are a lot of reasons to undertake this subject, especially the increasing role of flavor supplements in production new generation food, especially in convenient and functional products. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Kłosiewicz-Górecka U. 2004: Konkurencyjność polskich firm spożywczych na rynku unijnym. Przemysł Spożywczy, 4/20, A04.
  2. Kociszcwski M. 2006: Kierunki rozwoju konkurencji w sektorze dodatków smakowych. Zeszyty Naukowe WSZiP. Warszawa.
  3. Porter M. 1994: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa.
  4. Rokita J. 2005: Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa.
  5. Rutkowski A. 1997: Rynek dodatków a współczesna technologia żywności. Przemysł Spożywczy 9/97.
  6. Szwacka-Salmonowicz J. 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. SGGW, Warszawa.
  7. Szwacka-Salmonowicz J. 2005: Kierunki kształtowania strategii konkurencji przedsiębiorstw przemysłu spożywczego po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. AE, Wrocław.
  8. www.leffingwell.com
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu