BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jarosiński Mirosław
Title
Dywersyfikacja branżowa przedsiębiorstw handlu zagranicznego w Polsce w okresie transformacji
Source
Organizacja i Kierowanie, 2002, nr 3, s. 59-75
Organization and Management
Keyword
Dywersyfikacja, Przedsiębiorstwo handlowe, Strategia dywersyfikacji, Studium przypadku, Dywersyfikacja branżowa
Diversification, Commercial enterprises, Diversification strategy, Case study, Business diversifiaction
Abstract
Artykuł podejmuje problem dywersyfikacji branżowej określanej jako wchodzenie przedsiębiorstwa w nowe obszary działania. Autor podjął działania, których celem było poznanie przesłanek i motywów, jakimi kierowały się polskie przedsiębiorstwa podejmując strategię dywersyfikacji, sposobów w jaki realizowały tę strategię i poziomu oraz charakteru dywersyfikacji, które osiągnęły. Jako metodę badawczą zastosowano metodę case study. Badania przeprowadzono w czterech przedsiębiorstwach: Agros, Elektrim, Exbud, Mostostal-Export.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0137-5466
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu