- Author
- Jarosiński Mirosław
- Title
- Dywersyfikacja branżowa przedsiębiorstw handlu zagranicznego w Polsce w okresie transformacji
- Source
- Organizacja i Kierowanie, 2002, nr 3, s. 59-75
Organization and Management - Keyword
- Dywersyfikacja, Przedsiębiorstwo handlowe, Strategia dywersyfikacji, Studium przypadku, Dywersyfikacja branżowa
Diversification, Commercial enterprises, Diversification strategy, Case study, Business diversifiaction - Abstract
- Artykuł podejmuje problem dywersyfikacji branżowej określanej jako wchodzenie przedsiębiorstwa w nowe obszary działania. Autor podjął działania, których celem było poznanie przesłanek i motywów, jakimi kierowały się polskie przedsiębiorstwa podejmując strategię dywersyfikacji, sposobów w jaki realizowały tę strategię i poziomu oraz charakteru dywersyfikacji, które osiągnęły. Jako metodę badawczą zastosowano metodę case study. Badania przeprowadzono w czterech przedsiębiorstwach: Agros, Elektrim, Exbud, Mostostal-Export.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0137-5466
- Language
- pol