BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pietrzak Michał
Title
Toksyczna reklama
Source
Businessman Magazine, 2004, nr 4, s. 120-122
Keyword
Reklama telewizyjna, Kampanie reklamowe, Produkcja leków, Dystrybucja produktu, Prawo farmaceutyczne, Naruszenie przepisów prawa
Television advertising, Advertising campaign, Production of medicines, Product distribution, Pharmaceutical law, Violation of the law
Abstract
Co piąta emitowana w telewizji reklama leku przemyca treści niezgodne z przepisami prawa farmaceutycznego. W branży panuje przekonanie, że z powodu wadliwego prawa zakwestionować można niemal wszystkie reklamy farmaceutyków. Chodzi tu o przepis zakazujący (art. 55 ust 5 pkt 2 prawa farmaceutycznego) "zapewniania, że przyjmowanie leku gwarantuje właściwy skutek, nie towarzyszą mu żadne działania niepożądane lub że skutek jest lepszy lub i taki sam, jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem leczniczym". Niezgodne z przepisami były treści takich produktów jak Rutinoscorbina Plus, Ranimax 150, Aleve, Gripex, Panadol Extra, Ibuprom Zatoki czy AscoRutical.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0867-1389
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu