BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Batorski Jarema
Title
Kryzys organizacyjny jako podstawa organizacyjnego uczenia się i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
Source
Przegląd Organizacji, 2007, nr 2, s. 12-14
Keyword
Kryzys przedsiębiorstwa, Proces uczenia się, Zarządzanie wiedzą
Enterprises crisis, Learning process, Knowledge management
Note
summ.
Abstract
W artykule zwrócono uwagę, że proces organizacyjnego uczenia się może być dogodnym punktem wyjścia przy kształtowaniu problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa w kryzysie. Podkreślono, że przedsiębiorstwa zarówno zmieniają się dzięki kryzysom, jak i muszą sprawnie nimi zarządzać.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. M. AGGESTAM, Re-thinking Knowledge Management: Managing Communication Models, [w:l Creating Knowledge-Based Economy, praca zbiorowa pod red. W. GASPARSKIEGO i J. DĄBROWSKIEGO, WSPiZ, Warszawa 2003, s. 36 i następne.
  2. M. ANIS, S.J. ARMSTRONG, Z. ZHU, The Influence of Learning Styles on Knowledge Acquisition in Public Sector Management, "Educational Psychology" 2004, vol. 24, nr 4, s. 550-552.
  3. Ch. ARGYRIS, D.A. SCHÖN, Organizational Learning II: Theory, Method and Practice, Addison Wesley, Reading 1996.
  4. J. BATORSKI, Organizacja efektywnie ucząca się, WSB, Dąbrowa Górnicza 2002.
  5. M. BRATNICKI, Organizacyjne uczenie się w warunkach kryzysu, "Problemy Postępu Technicznego" 1982, nr 6.
  6. M. BRATNICKI, Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, WSB, Dąbrowa Górnicza 2000, s. 43.
  7. D.R. CONNER, Leading at the Age of Chaos. How to Create the Nimble Organization, Wiley, New York 1998, s. 204.
  8. D. ELLIOTT, D. SMITH, M. MCGUINNES, Exploring the Failure to Learn: Crises and the Barriers to Learning, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  9. M. HOUGH, J. SPILLAN, Applying Knowledge Management Principles to Crisis Management Efforts, "International Journal of Knowledge, Culture and Change Management" 2004, vol. 4.
  10. D.K. HURST, Crisis & Renewal. Meeting the Challenge of Organizational Change, Harvard Business School Press, Boston 1995.
  11. S. KOVOOR-MISRA, M. NATHAN, Timing is Everything: The Optimal Time to Learn from Crises, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  12. B. NOGALSKI, H. MARCINKIEWICZ, Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem: pokonać kryzys i wygrać, Difin, Warszawa 2004, s. 12.
  13. Ch. ROUX-DUFORT, Why Organizations Don't Learn from Crises: The Perverse Power of Normalization, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  14. H. ZHAO, Y. LUO, Antecedents of Knowledge Sharing With Peer Subsidiaries in Other Countries: A Perspective from Subsidiary Managers in a Foreign Emerging Market, "Management International Review" 2005, vol. 45, nr 1, s. 74.
Cited by
Show
ISSN
0137-7221
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu