BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Urbanek Grzegorz
Title
Strategia optymalizacji relacji z klientem
Source
Przegląd Organizacji, 2004, nr 4, s. 30-33
Keyword
Klient, Obsługa klienta, Lojalność klientów, Przewaga konkurencyjna
Customer, Customer service, Customer loyalty, Competitive advantage
Abstract
Zwrócono uwagę na rolę klienta w uzyskiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Omówiono takie zagadnienia jak: fazy relacji z klientem i cykl zakupowy, akwizycja jako sposób pozyskania nowego klienta, retencja i lojalność, tarcia i odejście klienta oraz reakwizycja czyli odzyskanie klienta.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. J. GRIFFIN, Winning Customer Back, wywiad przeprowadzony przez J. Collinsa dla „B&E Review", www.research.moore.se.edu/Publications/B&EReview
  2. A.M. HUGHES, Exit, Voice and Customer Loyalty, w: www.dbmarketing.com/articles
  3. A.M. HUGHES (2000), Strategic Database Marketing: The Masterplan for Starting and Managing a Profitable Customer-Based Marketing Plan, McGraw-Hill.
  4. M.W. LOWENSTEIN (1997), The Customer Loyalty Pyramid, Greenwood Publishing Group.
Cited by
Show
ISSN
0137-7221
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu