BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowak Marta, Nowak Edward
Title
Strategiczna rachunkowość zarządcza. Pojęcie, cele, narzędzia
Strategic Management Accounting. Concept, Goals and Instruments
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4), 2006, nr 1119, s. 29-35, bibliografia 13 poz.
Keyword
Strategia przedsiębiorstwa, Rachunkowość zarządcza, Zarządzanie strategiczne, Planowanie strategiczne
Corporation strategies, Management accounting, Strategic management, Strategic planning
Note
summ.
Abstract
Niniejszy artykuł poświęcony jest problematyce rachunkowości zarządczej zorientowanej na strategię przedsiębiorstwa. Omówiono podstawowe cele i instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej.

The paper treats of the problems of strategic management accounting. The various stakeholders groups creating strategy of a business entity are presented. The owner's strategy is shown as a superior strategy. On this background both problems of management accounting in management process and the definition of strategic management accounting have been formulated. Different instruments of strategic management accounting have been presented.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Brokemper A., Strategieorientiertes Kostenmanagement. Strukturelle Kostentreiber als Bestimmungsgrößen der Kostenstruktur, "Controlling" 1998, nr 5.
  2. Coyne K., Witter J., Zachowania inwestorów bez tajemnic, "Harvard Business Review Polska" 2004, nr 12.
  3. Nowak E., Rachunkowość zarządcza strategiczna i operacyjna, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 5.
  4. Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
  5. Obłój K., Strategia organizacji. W oczekiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001.
  6. Pitman В., Wzrost wartości firmy: rola i wyzwania lidera. "Harvard Business Review Polska" nr 11.
  7. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  8. Shank J.K., Govindarajan V., Strategic Cost Management - the New Toll for Competitive Advantage, The Free Press, New York 1993.
  9. Smith M., Nowe narzędzia rachunkowości zarządczej, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1998.
  10. Sobańska L, Rachunkowość zarządcza konwencjonalna i strategiczna, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 1999, egzemplarz promocyjny.
  11. Ward K., Strategic Management Accounting, Butterworth-Heinenemann, Oxford 1992.
  12. Wilson R., Strategic Management Accounting,^:} Issues in Management Accounting, Prentice Hall, London 1995.
  13. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1998.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1732-0704
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu