BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Markowska Małgorzata
Title
Jakość w perspektywach strategicznej karty wyników
Quality in Prospects of Balanced Scorecard
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4), 2006, nr 1119, s. 58-63, bibliografia 5 poz.
Keyword
Strategiczna Karta Wyników, Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość
Balanced Scorecard (BSC), Quality management, Total Quality Management (TQM)
Note
summ.
Abstract
Opracowanie omawia istotę strategicznej karty wyników, którą można wykorzystać do realizacji TQM. Doskonalenie jakości może być jedną z perspektyw w strategicznej karcie wyników, może też powiązać system zarządzania jakością i strategiczną kartę wyników w jeden spójny system.

This paper shows that it is possible to use the balanced scorecard in TQM strategy. Quality costs are very important measures in prospects of balanced scorecard.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Borkowska G., TQM, czyli konieczność podmiotowego podejścia do ludzi, "Przegląd Organizacji" 1996, nr 4.
  2. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODDK, Gdańsk 2003.
  3. Friedag H.R., Schmidt W., My Balanced Scorecard, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003.
  4. Kapłan R, Norton P., Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  5. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002.
  6. PN-ISO 8402. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, PKN, Warszawa 1996.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1732-0704
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu