BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Królak-Wyszyńska Katarzyna
Title
Zarządzanie wiedzą w bankach centralnych
Source
Bank i Kredyt, (dodatek) - Bankowość centralna, 2006, nr 11-12, 35 s., bibliogr. 20 poz.
Keyword
Banki centralne, Zarządzanie bankiem, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie wiedzą
Central banks, Bank management, Strategic management, Knowledge management
Note
summ.
Abstract
W opracowniu zwrócono uwagę na oddziaływanie zmian w zarządzaniu i prowadzeniu organizacji rynkowych na banki centralne. W tym kontekście zastanowiono się nad relacjami między ewolucją teorii i praktyki zarządzania strategicznego a rozwojem zarządzania wiedzą. Przytoczono przykłady banków centralnych strategicznie zarządzających wiedzą, takich jak: Bank Anglii, Bank Rezerwy Australii, Austriacki Bank Narodowy (OeNB), Bank Kanady, Bank Centralny Malezji, Narodowy Bank Węgier (MNB).
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Arseneault D. (2005), Knowledge Management and its Relevance In the Public Sector and Central Banking, materiał zaprezentowany w NBP w dniu 6 kwietnia 2005 r.
  2. BoE (2006), Annual Report 2005, Bank of England, London.
  3. Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  4. Central Bank of Malaysia (2006), Annual Report 2005, Central Bank of Malaysia, Kuala Lumpur.
  5. Drucker P. (1976), Skuteczne zarządzanie, PWE, Warszawa.
  6. Drucker P. (1999), Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Edvinsson L., Malone M. (1997), Intellectual Capital, Harper Business, New York.
  8. Lyytikäinen I. (2002), Information Managament, mimeo, Bank of Finland, Helsinki.
  9. Ipken A.C., Dinur A. (1998), Knowledge management processes and international joint ventures, "Organization Science", No. 9 (4), s. 454-468.
  10. Kaplan R., Norton D. (2001), Strategiczna Karta Wyników - jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Mendzela J. (2006), How to manage the 21st-century central bank, "Central Banking Journal", Vol. 16, No. 4, s. 31-40.
  12. Nielsen B. (2000), Strategic Knowledge Management: A Research Agenda, "Working Paper", No. 2-2000, Copenhagen Business School, Department of International Economics and Management, Copenhagen.
  13. Nonaka I., Takeuchi H. (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.
  14. OeNB (2000), Annual Report 1999, Oesterreichische Nationalbank, Vienna.
  15. OeNB (2001), Annual Report 2000, Oesterreichische Nationalbank, Vienna.
  16. OeNB (2002), Annual Report 2001, Oesterreichische Nationalbank, Vienna.
  17. OeNB (2005), Annual Report 2004, Oesterreichische Nationalbank, Vienna.
  18. OeNB (2006), Annual Report 2005, Oesterreichische Nationalbank, Vienna.
  19. Polanyi M. (1962), Personal Knowledge. Towards a Post-Critical Philosophy, Routledge & Kegan, London.
  20. Roos G. (2003), An Intellectual Capital Primer, Cranfield University, Cranfield.
Cited by
Show
ISSN
0137-5520
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu