BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kuśmierz Magdalena, Hamkało Marcin
Title
Single - wyzwanie marketingowe
Source
Marketing w Praktyce, 2007, nr 2, s. 32-35
Keyword
Przemiany demograficzne, Gospodarstwa domowe, Komunikowanie marketingowe, Styl życia, Pozycjonowanie
Demographic transformation, Households, Marketing communication, Lifestyle, Positioning
Abstract
Zdaniem autorów, bardzo interesującą pod względem potencjału marketingowego grupą celu będącą efektem tego trendu są tak zwani single, czyli młode raczej osoby, żyjące samotnie, nie będące w stałym związku, zamieszkujące miasta, zazwyczaj dobrze wykształcone. Singlowanie to najczęściej okres przejściowy - u jednych trwa kilka lat, u innych kilkanaście. Zjawisku temu, poprzez umiejętną promocję i lansowanie trendów, próbuje się od jakiegoś czasu nadać cechy pozytywne, podkreślając możliwość samorealizacji, unikanie kompromisów i nieograniczoną swobodę wyboru. Singiel ma być w związku z tym postrzegany jako osoba sama, ale nie samotna, a precyzyjnie sformatowane produkty i usługi pozwalają mu odczuć pełną satysfakcję z pozostawania wolnym. Zadanie marketingowe polega zatem na tym, aby przewartościować zjawisko dotychczas postrzegane jako negatywne tak, by w powszechnym odbiorze było uznane za jak najbardziej pozytywne.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu