BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jąder Karolina
Title
Znaczenie produktów regionalnych w polityce sprzedaży sklepów detalicznych
Meaning of Regional Products in Sale Policy of Retail Shops
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 52-56, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Handel detaliczny, Polityka handlowa, Promocja produktu, Produkt
Retail trade, Trade policy, Product promotion, Product
Note
synopsis, summ.
Abstract
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród przedstawicieli handlu detalicznego na terenie miasta Poznania. Celem badania było określenie znaczenia wielkopolskich produktów w ofercie rynkowej produktów spożywczych oraz ocena możliwości zwiększenia sprzedaży w regionie artykułów regionalnych producentów żywności. Ważnym punktem analizy była ocena wyznaczonych typów sklepów pod kątem wprowadzania strategii sprzedaży związanej z pochodzeniem. (oryg. streszcz.)

Result of research performed on retail sellers in Poznań are shown in this study. The aim of this research was to find out the significance of products from Wielkopolska compared to groceries from whole market and estimate the capabilities to increase sale of regional products in their region. Important part of this analysis was to find out the right shop where we can initiate sale strategy connected with product background. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Alvensleben v. R. 2000: Verbraucherpräferenzen für regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen. [In:] Dachverband Agrarforschung (Hrsg.): Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft, Frankfurt/Main, Bd.30, 3-18.
  2. Jałowiecki B. 1996: Oblicza polskich regionów. Uniwersytet Warszawski, EUROREG, Warszawa, 176-178.
  3. Jąder K. 2003: Preferencje konsumentów dotyczące produktów spożywczych pochodzących z regionu Wielkopolski. Roczniki Naukowe SERiA, T.V, z. 3, Warszawa-Poznań-Koszalin, 49-52.
  4. Jąder K. 2005: Produkty regionalne - ich miejsce i znaczenie w popycie i podaży wybranych grup artykułów spożywczych. Maszyn, pr. dokt. AR, Poznań.
  5. Karcz K., Kędzior Z. 1999: Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych. AE Katowice, 38-41.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu