BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lubańska Aleksandra
Title
Znaczenie sklepów dyskontowych na rynku artykułów żywnościowych w Polsce i w wybranych krajach Europy Zachodniej
Role of Discount Food Stores in Poland and Western European Countries
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 71-75, bibliogr. 13 poz.
Keyword
Produkty szybko zbywalne, Handel detaliczny, Rynek żywności, Gospodarka żywnościowa
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Retail trade, Food market, Food economy
Note
synopsis, summ.
Abstract
W pracy przedstawiono rozwój handlu dyskontowego w Polsce i w wybranych krajach Europy Zachodniej. Główny nacisk położono na znaczenie zagranicznych sieci dyskontowych na rynku artykułów żywnościowych. Stwierdzono, iż sklepy dyskontowe odgrywają coraz większą rolę w obrocie artykułami FMCG. (oryg. streszcz.)

The Polish market of retail sales has undergone substantial changes during the past ten years. Appearance of discount food stores in 90. Introduced new sale channel. Discounts provide new attractive form of distribution that encourage customers and make shopping much easer and cheaper. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Błaszczyk A. 2005: Szykuje się nowa wojna cenowa. Rzeczpospolita z dnia 10 grudnia 2005 [http:/www.rzeczpospolita.pl].
  2. Domański T. 2005: Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa, 18-49.
  3. Handel nr 3 2001 r. s 28, nr 6 2003 r. s.22
  4. http//: www.biedronka.pl
  5. http//: www.leaderprice.pl
  6. http//:www.lidl.pl
  7. http//: www.netto.pl
  8. http//:www.plus-discount.pl
  9. Maleszyk E. 2005: Sieci dyskontowe na rynku artykułów żywnościowych w Polsce. Poradnik Handlowca nr 2 [http:www.poradnikhandlowca.pl].
  10. Maleszyk E. 2004: Handel dyskontowy w Polsce, Rynek i Konsumpcja. Raporty z badań - rok 2003. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa, 87-100.
  11. Niewiadomska J. 2006: Wszędzie i tanio. Handel nr 2 (l73),16-17.
  12. Raport strategiczny "Dystrybucja FMCG w Polsce", 2001-2003, CAL Company Assistance.
  13. Życie Handlowe nr 4 2002 r., 21.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu