BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Moskalik Beata
Title
Niektóre zwyczaje konsumentów produktów mlecznych z uwzględnieniem ich wieku
Selected Aspects of Consumer Behavior for Dairy Products Depending on Age
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 86-90, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Mleko, Konsumpcja żywności, Preferencje konsumenta
Milk, Food consumption, Consumer preferences
Note
synopsis, summ.
Abstract
Przedstawiono wybrane zachowania żywieniowe konsumentów mleka i produktów mlecznych, takie jak: częstotliwość konsumpcji oraz posiłki, podczas których spożywany jest nabiał, ponadto ukazano aspekt zachowań zakupowych przejawiający się w wyborze miejsca pozyskiwania wspomnianych produktów. (oryg. streszcz.)

Results from the research show that frequency of dairy products consumption depends on a kind of foodstuff. The highest consumption frequency is observed at milk, yoghurt and kefir. Breakfast and supper are the meals when Poles eat the most of dairy products. Further the small grocer 's shops are the most frequently chosen distribution channels. An age differentiates behavior of dairy products consumer. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Adamczyk G., Tarant S., Trębacz A. 2002: Zachowania konsumentów na rynku mleka spożywczego. Rocz. AR Poznań, Ekon. 1:43-52.
  2. Gazdecki M. 2004: Tradycyjny sklep spożywczy jako miejsce zaopatrzenia w produkty spożywcze. Roczniki Naukowe SERiA, tom VI, zeszyt 2, Warszawa-Poznań- Puławy.
  3. Maruszewska A., Boleslawska L, Przysławski J. 2003: Preferencje i czynniki wyboru produktów mlecznych wśród osób dorosłych z regionu Wielkopolski. Żywienie człowieka i metabolizm, XXX, nr 1/2, str. 165-170.
  4. Rejman K., Kowrygo B. 2002: Mleko i przetwory mleczne w wyżywieniu ludności Polski. Przemysł Spożywczy 2:8-11.
  5. Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J. 1998: Zmieniający się konsument żywności. Wyd. Horyzont, Poznań.
  6. Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. 2002: Ekonomika konsumpcji - elementy teorii. Wyd. SGGW, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu