BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sikorska Daria
Title
Psychologiczne aspekty wpływu reklamy na decyzje nabywcze konsumentów żywności
Psychological Aspects of the Influence of ad Vertisements on Purchasing Decisions of the Consumers of Food
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 132-135, bibliogr. 4 poz.
Keyword
Konsumpcja żywności, Decyzje konsumenckie, Gospodarka żywnościowa, Marketing produktów żywnościowych, Psychologia reklamy
Food consumption, Consumer decision, Food economy, Marketing of food products, Psychology of advertising
Note
synopsis, summ.
Abstract
Celem artykułu jest ukazanie czynników, które wpływają na decyzje zakupowe konsumentów, a związane są z reklamą. Omówiono decyzje nabywcze konsumentów żywności.

Polish society responds to various kinds of advertisements in an active way. Consumers ' purchasing habits prove this situation to be true, to the consumers of food Consumers admit that they are interested in the price and quality of products, but their decisions are also influenced by advertisements. Once again the saying "advertising is the mainspring of commerce" proves correct. Advertised products and brands are the most influential and they appeal. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Falkowski A., Tyszka T. 2003: Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk 2003, 21.
  2. Gajewski S. 1994: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 83-85.
  3. Kondej A. 2003: Polowanie na klienta. Jak nami manipulują producenci i sprzedawcy. Wydawnictwo SBK Marketing, Białystok, 97.
  4. Kramer 2004: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa, 206.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu