- Author
- Nowacki Robert
- Title
- Koncepcje działań marketingowych przedsiębiorstw zagranicznych na rynku polskim
Concepts for Marketing Activities Carried out by Foreign Enterprises in the Polish Market - Source
- Handel Wewnętrzny, 2007, nr 1, s. 19-26
- Keyword
- Strategia marketingowa, Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Globalizacja gospodarki, Strategia przedsiębiorstwa
Marketing strategy, Globalization of enterprise activity, Economic globalization, Corporation strategies - Abstract
- Zdaniem autora, złożoność procesów globalizacyjnych zachodzących we współczesnym świecie i ich wpływ na kształtowanie się nowych relacji konkurencyjnych zmusza przedsiębiorstwa do ciągłego dostosowywania się do warunków szybko zmieniającego się otoczenia. Pojawiające się koncepcje nowoczesnych (czyli dopasowanych do wyzwań globalizacji) przedsiębiorstw są bardzo zróżnicowane, ale zawsze cechuje je elastyczność w działaniu. Uelastycznienie działalności przedsiębiorstwa umożliwia stworzenie efektywnej strategii globalnej, będącej wyrazem dostosowywania się firmy do warunków globalizacji.
An increasing role of foreign enterprises operating in the Polish market prompts to consider the way of their expansion in the Polish market. In the era of ever growing globalisation, they face the dilemma of choice of the concept for activities to be carried out in markets abroad. There is a clash between two different concepts of conduct. The first is related to standardisation of activities issuing from the use of global marketing rules, while the second one is based on individualised marketing. Choice of one of these concepts entails the need to adjust all market actions, starting from the way of market entering, through product policy, and ending on marketing communication. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Annual Economic Report for 1997, "European Economy" 1997, No 63.
- E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
- A. Gwiazda, Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1998, s. 11-12.
- T. Levitt, The Globalizations of Market, "Harvard Business Review" 1983, May-June (cyt. za: G. Storehouse, J. Hamill, D. Campbell, T. Purdie, Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001, s. 5).
- T. Levitt, The Marketing Imagination, Free Press, New York 1986, rozdz. 2.
- R. Nowacki, Działalność reklamowa przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, IRWIK, Warszawa 2006, s. 11 (maszynopis powielony).
- R. Piasecki, Rozwój gospodarczy a globalizacja, PWE, Warszawa 2003, s. 73.
- P. Pietrasieński, Międzynarodowe strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2005.
- M.E. Porter, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1996, s. 22-23.
- G. Stonehouse, J. Hamill, D. Campbell, T. Purdie, Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001.
- T. Sztucki, Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998, s. 85.
- G.S. Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
- A. Zorska, Korporacje transnarodowe. Przemiany, oddziaływania, wyzwania, PWE, Warszawa 2007.
- Cited by
- ISSN
- 0438-5403
- Language
- pol