BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Barska Anetta
Title
Kierunki rozwoju strategii marketingowej przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w obliczu integracji z Unią Europejską
Directions of the Marketing Strategy Development of Meat Processing Enterprises in the Face of EU Integration
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 28-34, bibliogr. 11 poz.
Issue title
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Keyword
Integracja gospodarcza Polski z UE, Przemysł mięsny, Strategia marketingowa
Poland's economic integration with the EU, Meat industry, Marketing strategy
Note
summ.
Abstract
Zdaniem autorki obecne strategie marketingowe przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego muszą zostać zmodyfikowane z uwagi na procesy integracyjne, które w dużej mierze wpływają na zmianę warunków funkcjonowania tych przedsiębiorstw. Celem autorki było zatem wskazanie możliwych kierunków modyfikacji strategii marketingowych w tej branży.

In the paper, the author indicates that the creation of homogeneous internal market in EU through elimination of existing barrier in economical exchange and unification of the regulations and norm have great influence on change conditions in function of meat processing enterprises. Following transformations cause, that more clearly is seeing the weak side of the sector - organizational gap. The author shows the regions of companies activities which require serious modifications. The main emphasise is placed on marketing strategy modification. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Barska A., Rola strategii marketingowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego na przykładzie województwa lubuskiego, "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 2002, nr 6.
  2. Barska A., Ocena strategii marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego na przykładzie województwa lubuskiego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 983, Wrocław 2003.
  3. Bialasiewicz M., Gmyrek R., Od unijnych wymogów nie ma odwrotu, "Boss-Rolnictwo" 2000, nr 39.
  4. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1992.
  5. Urban R., Konkurencyjność polskiego przemysłu spożywczego, "Gospodarka Mięsna" 2000, nr 1.
  6. Urban R., Implikacje dla polskich producentów i przehvorcôw mięsa wynikające z wdrażania standardów UE, "Gospodarka Mięsna" 2001, nr 1.
  7. Urban R., Strategiczne cele i kierunki restrukturyzacji sektora mięsnego w Polsce, "Gospodarka Mięsna" 2001, nr 4.
  8. Zięba S., Sektor mięsny w drodze do Unii Europejskiej, "Gospodarka Mięsna" 2000, nr 3.
  9. Ustawa z 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, DzU 2001, nr 63, poz. 634, z późn. zm.
  10. Rozporządzenie z 28 lutego 2000 r. w sprawie warunków sanitarnych oraz zasad przestrzegania higieny przy produkcji i obrocie środkami spożywczymi, używkami i substancjami dodatkowymi dozwolonymi, DzU 2000, nr 30, poz. 377, z późn. zm.
  11. Ustawa prawo działalności gospodarczej, DzU 1999, nr 101, poz. 1178.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu