BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Brelik Agnieszka
Title
Elementy strategii rozwoju turystyki dla regionu województwa zachodniopomorskiego
Strategy Elements of Tourism Development in Western Pomeranian Region
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 59-64, tab., bibliogr. 6 poz.
Issue title
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Keyword
Zarządzanie strategiczne, Czynniki rozwoju turystyki, Turystyka
Strategic management, Tourism development factor, Tourism
Note
summ.
Country
Województwo zachodniopomorskie
West Pomeranian Voivodeship
Abstract
Autorka przedstawiła koncepcyjny model planowania turystycznego. Jej zdaniem, strategia rozwoju turystyki powinna być budowana na ocenie bazy turystycznej i rynku. W tym celu, właściwa jest "kombinacja" dwóch metod, tj. określenia, jaka forma turystyki odpowiada istniejącej bazie i środowisku naturalnemu oraz określenia potencjalnego rynku zbytu, a następnie rozwijanie bazy turystycznej odpowiednio do potrzeb. Aby osiągnąć cel, można także przeprowadzić badanie opinii turystów i lokalnej społeczności.

Paper presents strategy of tourism development in Western Pomeranian region. In regional strategies it underlines, that development of social infrastructure will be condition of success and economic and touristic's infrastructure, as well as elevation attractiveness and great number visited areas through tourists. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 2000, s. 129.
  2. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Poznań 2001, s. 380.
  3. Krupski R., Metody i techniki planowania strategicznego, Wrocław 1991, s. 32.
  4. Materiały PART: "Program rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim na lata 2002-2006".
  5. Przybyszewska-Gudelis R., Strategia rozwoju regionalnego w turystyce: jej miejsce wśród terytorialnych planów strategicznych, Instytut Turystyki, Toruń 1998, s. 163.
  6. Światkowski Z., Ekonomiczne strategie gmin przygranicznych, Zielona Góra 1999, s. 41.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu