BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Unold Jacek
Title
Metodyka tworzenia systemu informacyjnego marketingu
Formation Methodology of Marketing Information Systems
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (4), 2001, nr 913, s. 94-101, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Keyword
System informacyjny, Marketingowy system informacyjny, Zarządzanie marketingowe
Information system, Marketing information system, Marketing management
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie zarysu metodyki tworzenia systemu informacji marketingowej (SIM) oraz omówienie założeń poszczególnych etapów tego procesu.

The article presents the basic stages of the creation of Marketing Information Systems (MkIS). The approach consists of two general phases: preparatory stage and design and implementation stage. The effectiveness of the system will depend on accuracy of respective stages of the formation process. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Domański T., Kowalski P. (2000): Marketing dla menedżerów. Łódź: PWN.
  2. Duliniec E. (1999): Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Warszawa: PWN.
  3. Kolbusz E. (1993): Analiza potrzeb informacyjnych przedsiębiorstw - podstawy metodologiczne. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
  4. Lucas H.C. (1985): The Analysis, Design and Implementation of Information Systems. Singapore: McGraw-Hill.
  5. Nowicki A. (1999): Strategia doskonalenia systemu informacyjnego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wroclaw: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  6. O'Connor J., Galvin E. (1997): Marketing and Information Technology. The Strategy, Application and Implementation of IT in Marketing. London: Financial Times, Pitman Publishing.
  7. Unold J. (2000): Reengineering procesów zarządzania przedsiębiorstwem. "Przegląd Organizacji" nr 9.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu