BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Moroz Mirosław
Title
Znaczenie Internetu dla małych i średnich przedsiębiorstw
Importance of the Internet for Small and Medium Enterprises
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (4), 2001, nr 913, s. 168-179, bibliogr. 12 poz.
Issue title
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Keyword
Internet, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Elektroniczna Wymiana Danych
Internet, Small business, Electronic Data Interchange (EDI)
Note
summ.
Abstract
Korzystanie z Internetu jest szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zastosowanie go, jak również technologii pochodnych jak intranet czy extranet może być jedną z dróg podnoszenia konkurencyjności danego przedsiębiorstwa w odniesieniu do innych małych i średnich przedsiębiorstw.

The article presents the problem of role of the Internet in Small and Medium Enterprises (SME's). For SME's the Internet could be a chance for dynamic development. In special cases using the Internet technology in SME's may reduce a gap in economic position between SME's and big companies. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. eEurope takes off, Andersen Consulting 1999, dane za: S. Bartosik, E-commerce - szansa czy zagrożenie. "Neumann Management Review", luty 2000.
  2. Korper S., Ellis J.: The E-Commerce Book. Building the E-Empire. San Diego: Academic Press 2000.
  3. Kowalska J.: Dobra zabawa z www. "Gazeta Wyborcza" 2000 (z 19.10).
  4. Leszczuk M.: E-commerce a usługi transmisji danych. "Internet" 2000 nr 3.
  5. Maddox K., Blankenhorn D.: Web Commerce. Building a Digital Business. New York: John Wiley & Sons 1998.
  6. Malone T.W., Laubacher R.J.: The Dawn of E-Lance Economy. "Harvard Business Review" 1998 September-October.
  7. Rockwell B.: Using the Web to Compete in a Global Marketplace. New York: John Wiley & Sons 1998.
  8. Selling on the Internet: How to Get Started and How Much Does it Cost? "E-commerce Times" 2000 November 28 (wersja on-line: www.ecommercetimes.com).
  9. Szapiro T., Ciemniak R.: Internet - nowa strategia firmy. Warszawa: Difin 1999.
  10. Szczepanik R.: Sześć sekund na decyzję. "Businessman Magazine" 2000 listopad.
  11. Trojański M.: W sieci coraz gęściej. "Businessman Magazine", Dodatek E-biznes, maj 2000.
  12. Yaffie D.B., Cusumano M.A.: Judo Strategy. The Competitive Dynamics of Internet Time. "Harvard Business Review", January-February 1999.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu