BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kozioł Leszek (Wydział Zarządzania), Wojtowicz Anna
Title
Zastosowanie koncepcji marketingu w węzłowych obszarach zarządzania firmą
The Use of Marketing Concept in Crucial Areas of the Company Management
Source
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 1999, nr 2, s. 117-129, bibliogr. 16 poz.
Keyword
Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rola marketingu w przedsiębiorstwie, Metoda QFD (Quality Function Deployment), Marketing wewnętrzny, Logistyka marketingowa, Materiały konferencyjne
Marketing management, Enterprise management, Role of marketing in the enterprise, Quality Function Deployment (QFD) method, Internal marketing, Marketing logistics, Conference materials
Note
summ.
Abstract
Artykuł poświęcono wybranym aspektom wzajemnego przenikania się teorii marketingu oraz ważniejszych dziedzin teorii zarządzania. Szczególną uwagę zwrócono na koncepcję zarządzania marketingowego, problematykę dopasowywania jakości produktu do wymagań klienta (Quality Function Deployment), ideę marketingu wewnętrznego oraz kwestie logistyki marketingowej.

Marketing concept integrates different operating activities of a firm, also these ones whose development has been up to now autonomous, e.g. operating management. There are fields where this tendency is particularly visible like the strategic management, quality management, logistics in a company or human resources management. In order to clear these issues the authors presented the marketing management concept, the problems of the product quality and the clients demands matching (the Quality Function Deployment method which is a means of "translation" of information coming from the clients to a technical language used in as company by designers, technologists and constructors). They also present the idea of internal marketing called as well personal marketing and selected matters connected with the marketing logistics. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Cited by
Show
ISSN
1506-2635
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu