BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zawada Agnieszka
Title
Zasada niedostępności oraz lubienia i sympatii : Teoria Roberta Cialdiniego (5)
Source
Nasz Rynek Kapitałowy, 2004, nr 11, s. 60
Keyword
Postawy społeczne, Zachowania rynkowe, Psychologia społeczna, Rynki finansowe, Usługi finansowe, Marketing usług
Social attitudes, Market behaviour, Social psychology, Financial markets, Financial services, Service marketing
Cialdini Robert
Abstract
Pozornie prosta i oczywista zasada lubienia i sympatii może mieć poważne konsekwencje także na rynkach finansowych. Kolejną zasadą mającą też przełożenie w dziedzinie ekonomii jest zasada niedostępności. Wszystko, co niedostępne jest bardziej atrakcyjne i pożądane. Mechanizmy te sformułował w swej teorii amerykański psycholog społeczny - profesor Robert Cialdini.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1508-9711
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu