BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Urbanek Grzegorz
Title
Wartość marki dla firmy i klienta
Brand value for a company and a customer
Source
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 11, s. 22-28
Keyword
Produkt na rynku, Marka produktu, Wartość marki, Wartości niematerialne
Product on the market, Product brand, Brand value, Intangible asset
Note
streszcz., summ.
Abstract
Marka zajmuje wśród aktywów niematerialnych czołowe, a często najważniejsze miejsce z punktu widzenia zdolności do tworzenia wartości firmy. Przedstawiono korzyści, jakie firma i jej klienci osiągają dzięki marce.

Building of the brand capital is a much broader undertaking than preparing an advertising campaign. It should be preceded by the determination of a brand position. The brand ought to have its unique image. Only when this image is attractive for customers - creates for them added value - they are eager to pay for the brand's uniqueness.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Donaldson T.H., The Treatment of Intangibles: A Banker's View, NY: St. Martin's Press 1992.
  2. Urbanek G., Koncepcja kapitału marki, Marketing i Rynek, 5/2000.
Cited by
Show
ISSN
0860-6846
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu