BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kuśmierz-Gozdalik Urszula
Title
Strategie marketingowe w handlu na rynkach zagranicznych na przykładzie Metro-Group
Marketing Strategies in Foreign Markets Trade on the Example of Metro Group
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 474-479, tab., bibliogr. 5 poz.
Issue title
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Keyword
Handel zagraniczny, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Studium przypadku, Strategia marketingowa
Foreign trade, Enterprise management, Case study, Marketing strategy
Note
summ.
Company
Metro Group
Abstract
Autorka przedstawiła drogę ekspansji, metody i narzędzie marketingowe stosowane przez jednego z liderów handlowych koncern Metro Group. Rozpoznanie sposobów ich wejścia na rynek, rozwoju i długookresowych strategii rynkowych oraz analiza ich wyników ekonomicznych mogłaby pomóc polskim przedsiębiorstwom w budowaniu skutecznych przewag konkurencyjnych.

Considerable progress, brought in 90's, was concerned with technologies and strategies of action in all enterprises, including those trade ones. Analysis of experiences of countries which achieved higher level of development than in our country, allows to set the best solutions in Poland, and build efficient and competitive enterprises of XXI century. The aim of study was to pay attention to the rank of new strategies, which includes instruments of marketing-mix in the foreign trade, on the example of Metro Group. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Grzegorczyk W., Marketing na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1998.
  2. Gwiazda A., Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2000.
  3. Informator Makro.
  4. Kuich A., Budowanie lojalności klienta, cz. 2, "Poradnik Handlowca" 2003, nr 7.
  5. Nowacki R., Wykorzystanie narzędzi promocji w przedsiębiorstwach handlowych, cz. l, "Poradnik Handlowca" 2003, nr 7.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu