BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gawron Iwona
Title
Tworzenie wartości przedsiębiorstwa z perspektywy informacji o kliencie
Building Company Value from the Perspective of Information about Customers.
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1132, s. 93-102, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Issue title
Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą
Keyword
Tworzenie wartości, Zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Informacja dla potrzeb zarządzania, Klient
Value creation, Enterprise information resources, Enterprise value, Information for management needs, Customer
Note
summ.
Abstract
Omówiono znaczenie informacji w przedsiębiorstwie, zasoby informacji o kliencie, ich pozyskiwanie i wykorzystanie w praktyce.

Company's value and market position depends to a high degree on the positive, long-term relations with its customers. This is why companies earmark significant funds for developing those information sources that will help them identify their customers' tastes and preferences. This article draws the reader's attention to the fact that customers are no longer treated as a single target, but are perceived as an investment in the creation process of a company's value and future. The article also presents the use of customer information sources in Polish companies. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes sp. z o.o., Konstancin-Jeziorna 2004.
  2. Czesiul I., Marketing partnerski na rynku dóbr przemysłowych, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 938, Wrocław 2002.
  3. Dobiegała-Korona B., Klient kapitałem przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona i A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
  4. Dychę J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  5. Evans J.R., Berman B., Principles of Marketing, McMillan, New York 1988.
  6. Flak O., Informacja to pieniądz, www.pracuj.pl/ (dostęp: 05.03.2006 r.).
  7. Karolak J., Udział w kliencie, "Modern Marketing" 2002, nr 7/8.
  8. Kwieciński M., Informacja w procesie zarządzania, [w:] Podstawy zarządzania, red. J. Fudaliński, M. Kwieciński, Wydawnictwo Antykwa, Kraków 2006.
  9. Nowacki R., Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw i ich zaspokajanie, "Marketing i Rynek" 2004, nr 6.
  10. Olejniczuk-Merta A. red., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
  11. Sobolewska S., Zarządzanie wiedzą o kliencie źródłem wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiega-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu