BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Domański Tomasz
Title
Nowy model hipermarketu : Strategie konkurencji przez jakość w nowoczesnym handlu wielkopowierzchniowym
Source
Przegląd Organizacji, 2005, nr 1, s. 15-17
Keyword
Hipermarkety, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji
Hypermarkets, Enterprise competitiveness, Competition strategy
Country
Europa Zachodnia
Western Europe
Abstract
Strategie konkurencji przez jakość opierają się na stworzeniu nowej, bardziej innowacyjnej formuły sklepu wielkopowierzchniowego. Najnowsze strategie hipermarketów są próbą twórczego naśladownictwa głównych konkurentów, czyli wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych i domów towarowych. W artykule przedstawiono ocenę sytuacji współczesnych hipermarketów. Zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak: "syndrom dinozaurów" czyli skazanie na nieuchronne wymarcie, eksport hipermarketów do krajów rozwijających się, cykl życia hipermarketu w krajach Europy Zachodniej, nowe spojrzenie na klienta (zwrot ku indywidualizmowi) oraz wprowadzanie innowacji umożliwiających większe upodobnienie się do filozofii działania wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. En Allemagne, Real téste 1'hypermarché à la française, "LSA" nr 1843/15 1/2004, s. 35.
  2. D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
  3. J. GARNIER, Carrefour Sénart, I'hyper qui joue les spécia-listes, "LSA" nr 1779/5, IX 2002, s. 64065.
  4. "LSA" nr 1709/8 II 2001, s. 2.
  5. "LSA" nr 1816/29 V 2003.
  6. "Marketing", Négocia nr 74/2002.
  7. "Marketing à la Une" nr 7/2002, s. 15.
  8. T. J. MARONICH, B. J. WALKER, The Dialectic Evolution of Retailing, George State University, Atlanta, 1974, s. 147, cyt. za: D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
  9. J. PARIGI, L'hyper risque d'être victime du syndrôme du dinosaure - wywiad z Ph. Moatti, "LSA" nr 1766 z 2 maja 2002, s. 11.
Cited by
Show
ISSN
0137-7221
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu