BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sobańska Irena, Michalak Jan
Title
Nowe metody dydaktyczne w procesie nauczania rachunkowości na poziomie uniwersyteckim - prezentacja eksperymentu realizowanego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
New accounting teaching methods at university level - presentation of an education of experiment at the Management Faculty of the University of Łódź
Source
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2005, t. 26, nr 82, s. 207-218, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Rachunkowość, Edukacja, Szkolnictwo wyższe
Accounting, Education, Higher education
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest objaśnienie etapów opracowania nowej metody fabularyzowanej nauczania i jej wdrożenia jako eksperymentu dydaktycznego. Nowa metoda dydaktyczna wykorzystuje aktywizujące metody nauczania polegające na prowadzeniu wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole przy wykorzystaniu zintegrowanego systemu informatycznego IFS Applications. Została ona opracowane i wdrożona w celu sprostania wymogom Międzynarodowych Standardów Edukacyjnych IFAC. W artykule zostały przedstawione także pierwsze efekty wdrażania nowej metody edukacji (pierwsze półtora miesiąca wdrożenia).(abstrakt oryginalny)

The aim of the article is explanation of a new role-playing education method and its implementation as a teaching experiment. The new teaching method is action learning by managing virtual enterprise Greenpole using ERP-class software IFS Applications. The method was developed and implemented in order to meet the requirements of International Education Standards prepared by IFAC. The article also presents first effects of the new education method (first month and a half of implementation).(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Dokumentacja eksperymentu dydaktycznego - wdrożenie nowej fabularyzowanej metody nauczania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
  2. Kalinowski J., Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego do procesu dydaktycznego realizowanego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, nr 23 (79), Warszawa 2004, s. 46-55.
  3. Międzynarodowe Standardy Edukacyjne IFAC - http://www.ifac.org/Store/ Category.tmpl?Category=Education
Cited by
Show
ISSN
1641-4381
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu