BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Maleszyk Edward
Title
Handel dyskontowy w Polsce
Discount Trade in Poland
Source
Wiadomości Statystyczne, 2005, nr 5, s. 36-42, bibliogr. 9 poz.
Keyword
Produkty szybko zbywalne, Artykuły spożywcze, Handel detaliczny, Sieci handlowe, Sklepy dyskontowe
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Foodstuffs, Retail trade, Chain stores, Discount trade
Note
summ., rez.
Abstract
Omówiono rozwój sklepów dyskontowych na rynku artykułów szybko zbywalnych (FMCG) i na rynkach branż nieżywnościowych w Polsce. Przedstawiono sześciu największych operatorów zagranicznych sieci dyskontowych na rynku FMCG działających obecnie w Polsce oraz reakcję przedsiębiorstw rodzimych na dynamiczny rozwój dyskonterów z kapitałem zagranicznym, której efektem jest organizacja sklepów dyskontowych na rynku obuwniczym i odzieżowym.

Discount shops are one of the most dynamic developing forms of retail trade in Poland. In the article underlined development conditions of this form of trade in the transformation period of Polish economy. The author considers organisation and main directions of marketing activities of selected discount networks on the Polish market. Results of the analyses presents, inter alia, shaping of six strong operators of discount network on market of fast going goods and gradually shaping of these networks on branch markets of non-foodstuffs.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Biuletyn Informacyjny KZRSS"Społem" nr 5 (l998)
  2. Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji (2002), praca zbiorowa pod red. A. Zaorskiej, Wydawnictwo Difm, Warszawa
  3. Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa
  4. Maleszyk E. (2000), Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, "Wiadomości Statystyczne" nr l
  5. Maleszyk E., Pokorska B. (2002), Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa
  6. Maleszyk E. (2002a), Przejawy i skutki przyspieszonej ekspansji sieci zagranicznych (lata 1998-2001), IRWiK, Warszawa
  7. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. (2001), Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa
  8. Pokorska B., Maleszyk E. (2002), Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa
  9. Pokorska B. (2002a), Leksykon franczyzy, Wydawnictwo Difin, Warszawa
Cited by
Show
ISSN
0043-518X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu