- Author
- Maleszyk Edward
- Title
- Handel dyskontowy w Polsce
Discount Trade in Poland - Source
- Wiadomości Statystyczne, 2005, nr 5, s. 36-42, bibliogr. 9 poz.
- Keyword
- Produkty szybko zbywalne, Artykuły spożywcze, Handel detaliczny, Sieci handlowe, Sklepy dyskontowe
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Foodstuffs, Retail trade, Chain stores, Discount trade - Note
- summ., rez.
- Abstract
- Omówiono rozwój sklepów dyskontowych na rynku artykułów szybko zbywalnych (FMCG) i na rynkach branż nieżywnościowych w Polsce. Przedstawiono sześciu największych operatorów zagranicznych sieci dyskontowych na rynku FMCG działających obecnie w Polsce oraz reakcję przedsiębiorstw rodzimych na dynamiczny rozwój dyskonterów z kapitałem zagranicznym, której efektem jest organizacja sklepów dyskontowych na rynku obuwniczym i odzieżowym.
Discount shops are one of the most dynamic developing forms of retail trade in Poland. In the article underlined development conditions of this form of trade in the transformation period of Polish economy. The author considers organisation and main directions of marketing activities of selected discount networks on the Polish market. Results of the analyses presents, inter alia, shaping of six strong operators of discount network on market of fast going goods and gradually shaping of these networks on branch markets of non-foodstuffs. - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Biuletyn Informacyjny KZRSS"Społem" nr 5 (l998)
- Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji (2002), praca zbiorowa pod red. A. Zaorskiej, Wydawnictwo Difm, Warszawa
- Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa
- Maleszyk E. (2000), Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, "Wiadomości Statystyczne" nr l
- Maleszyk E., Pokorska B. (2002), Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa
- Maleszyk E. (2002a), Przejawy i skutki przyspieszonej ekspansji sieci zagranicznych (lata 1998-2001), IRWiK, Warszawa
- Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. (2001), Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa
- Pokorska B., Maleszyk E. (2002), Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa
- Pokorska B. (2002a), Leksykon franczyzy, Wydawnictwo Difin, Warszawa
- Cited by
- ISSN
- 0043-518X
- Language
- pol