BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowacki Robert
Title
Działania polskich przedsiębiorstw w zakresie oceny efektów promocji
Activities of Polish Enterprises as Regards Evaluation of Promotion Effects
Source
Handel Wewnętrzny, 2005, nr 6, s. 27-34
Keyword
Promocja przedsiębiorstwa, Promocja, Przedsiębiorstwo
Promotion of enterprise, Promotion, Enterprises
Note
summ., rez.
Abstract
W artykule przedstawiono skalę działań oceniających promocję w polskich przedsiębiorstwach. Omówiono bariery ograniczające działania zwiazane z oceną promocji. Przedstawiono perspektywy rozwoju badań zwiazanych z oceną promocji.

One of the most important stages of promotional activities management its their evaluation. However, many Polish enterprises do not carry out activities evaluating promotion effects. Those, which undertake such procedures, focus, first of all, on comparison of sales volumes, and they more seldom use surveys aimed at a complex description of the promotion effects. The reason for such a state of affairs are, on the one hand, financial barriers and, on the other hand, lack of knowledge on the usable methods of evaluation and lack of trust in their reliability. Worrying is also the fact that the majority of enterprises do not intend, in the nearest future, to introduce whatever alterations as regards evaluation of effects of promotion. This means that we shall still have to do with the campaigns being carried out based on intuition and not fully reasonable market information. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.
  2. Komunikowanie marketingowe, pod red. M. Rydla, ODDK, Gdańsk 2001.
  3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  4. Nowacki R., Ocena efektywności i skuteczności działalności promocyjnej w przedsiębiorstwie, IRWiK, Warszawa 2004 (maszynopis powielony).
  5. Nowacki R., Strużycki M., Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu