BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Grzesiowski Maciej, Tarka Piotr
Title
Rozwój marketingu drugiego obiegu a strategie rynkowe przedsiębiorstw
Source
Przegląd Organizacji, 2005, nr 9, s. 39-42
Keyword
Marketing globalny, Strategia marketingowa, Zachowania konsumenta
Global marketing, Marketing strategy, Consumer behaviour
Abstract
Celem artykułu jest zdefiniowanie problemu marketingu drugiego obiegu oraz pokazanie go na wybranych przykładach. Marketing pierwszego obiegu określono jako dominujący trend w sposobach propagandy i oddziaływania na klientów i odwrotnie jako dominujący sposób zachowania klientów pod wpływem medialnej propagandy. Drugi obieg marketingowy jest wynikiem różnicy między tym co globalny rynek oferuje a rzeczywistymi postawami, poglądami oraz potrzebami konsumentów-obywateli.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. R.G. FOXALL, R.E. GOLDSMITH, Osobowość a badania nad zachowaniem konsumenta - inne ujęcie zagadnienia (Zachowania konsumenta - koncepcje i badania europejskie), PWN, Warszawa 2001, s. 164.
  2. G. GERKEN za: D. CASTENOY, Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  3. N. KLEIN, No Logo-no space, no choice, no jobs..., Świat Literacki, Izabelin 2004.
  4. A. PRATKANIS, E. ARONSON, Wiek propagandy - używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, PWN, Warszawa 2003.
  5. E. ROSEN, Fama - anatomia marketingu szeptanego, Media Rodzina 2003.
Cited by
Show
ISSN
0137-7221
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu