BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lemanowicz Marzena
Title
Pozycja konkurencyjna producentów rolnych zorganizowanych w grupy marketingowe
Competitive Position of Polish Farmers Organized in Agricultural Marketing Groups
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 505-510, tab., bibliogr. 3 poz.
Issue title
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Keyword
Organizacje producenckie, Produkcja rolna, Strategia konkurencji
Producer organisations, Agricultural production, Competition strategy
Note
summ.
Abstract
Autorka omawiając czynniki warunkujące poprawę pozycji konkurencyjnej zorganizowanych grup producentów rolnych, przedstawiła badania empiryczne przeprowadzone w 62 grupach producentów rolnych, działających na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Badane grupy reprezentowały różne kierunki produkcji: owoce-warzywa, zboża, trzoda chlewna, mleko, drób. Autorka zdiagnozowała zmiany, jakie wystąpiły w gospodarstwach po przystąpieniu do grupy, powodujące poprawę ich konkurencyjności, korzyści, jakie osiągnęli rolnicy z przynależności do grup, a także czynniki, które w opinii liderów warunkują dobrą pozycję rynkową grupy.

The article shows selected results of the research which have been carried out in producers groups in Poland. Some factors are presented which in the opinion of the leaders improved the competitive position of these groups. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Abell D.F., Hammond J.S., Strategic Market Planning, Englewood Cliffs, New York 1979.
  2. Mantura W., Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w zmiennym otoczeniu, [w:] Skawińska E. (red.), Problemy wdrażania strategii rozwoju woj. wielkopolskiego, Wyd. РТЕ, Poznań 2002.
  3. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, Wyd. PWE, Warszawa 1993.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu