- Author
- Doktór Kazimierz
- Title
- Dylematy społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych
- Source
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2005, nr 6, s. 31-46, bibliogr. 20 poz.
- Keyword
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa, Marketing społeczny, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Company image, Social marketing, Human Resources Management (HRM) - Abstract
- Głównym dylematem społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych jest wybór miŠdzy strategią zorientowaną na maksymalizacjŠ zysku a orientacją na świadczenia dla dobra interesariuszy i środowiska społecznego w otoczeniu. Badacze zajmują się typologią podmiotów społecznej reaktywności i odpowiedzialności oraz etyki. Istotne są sposoby wdražania do firm zasad etycznej i społecznej odpowiedzialności w ramach strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Ansoff H. I. (1985), Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
- Carrol A.B., Three A. (1979), Dimensional Model of Corporate Social Responsibility, "Academy of Manegement Review", No. 4.
- Doktór K. (2005), Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 5.
- Friedman M. (1993), Kapitalizm i wolność, Centrum im. A. Smitha i "Rzeczpospolita", Warszawa.
- Granovetter M. (1985), Economic Action and Social Strukture. The Problems of Embeddedness, "American Journal of Sociology", No. 91.
- Gruszecki T. (2002), Współczesna teoria przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Grzybowski M. (2004), Firma odpowiedzialna społecznie. Filozofia przedsiębiorstwa XXI wieku [w:] Społeczna rola marketingu, Fundacja Innowacja, Warszawa.
- Hayek F.A. (1987), Konstytucja wolności, Wrocław.
- Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje, Warszawa.
- Klimczak B. (1996), Etyka gospodarcza, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Lichtarski J. red., (2003), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red., Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Malinowski B. (1958), Szkice z teorii kultury, Książka i Wiedza, Warszawa.
- March J., Simon H. (1964), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
- Persons T., Smelser N. (1965), Economy and Society, New York.
- Pietrzkiewicz T. (1997), Systemy wartości i kodeksy etyczne w gospodarce, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa.
- Rybak M. (2004), Etyka menedżera -społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd.Naukowe PWN, Warszawa.
- Sikorski C. (2005), Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, Wyd. C.H. BECK, Warszawa.
- Stoner J., Freeman E., Gilbert D. (1998), Kierowanie, PWE, Warszawa.
- Walczak-Duraj D. (2002), Ład etyczny w gospodarce rynkowej - doświadczenia polskiej transformacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Zwoliński A. (2004), Etyka życia gospodarczego [w:] S. Szlachta, red., "Słownik Społeczny". Wydawnictwo Wam., Kraków.
- Cited by
- ISSN
- 1641-0874
- Language
- pol