- Author
- Kłeczek Ryszard
- Title
- Stopa zwrotu z kapitału własnego i marketing
Return on Equity and Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 119-125
- Keyword
- Rentowność sprzedaży, Stopa zwrotu kapitału, Marketing, Podejmowanie decyzji marketingowych
Return on sales (ROS), Return on Investment (ROI), Marketing, Marketing decision making - Note
- summ.
- Abstract
- Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE Return on Eqality) to miara efektywności ekonomicznej decyzji menedżerów. Rozważono możliwość zwiększenia ROE przez menedżerów poprzez zwiększenie: rentowność sprzedaży, rotacji aktywów, dźwigni finansowej. Opisano wpływ decyzji marketingowych na rentowność sprzedaży i rotacje aktywów.
Marketing decisions should create competitive advantage, but at the same time they can destroy Return on Equity (ROE). The author of the article tries to identify main marketing factors influencing sales profitability, asset turnover and, in consequence, ROE.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Performance Measurement & Control Systems for Implementing Strategy, Prentice Hall, Upper Saddle River 2000.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
1732-0720 - Language
- pol