BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kłeczek Ryszard
Title
Stopa zwrotu z kapitału własnego i marketing
Return on Equity and Marketing
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 119-125
Keyword
Rentowność sprzedaży, Stopa zwrotu kapitału, Marketing, Podejmowanie decyzji marketingowych
Return on sales (ROS), Return on Investment (ROI), Marketing, Marketing decision making
Note
summ.
Abstract
Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE Return on Eqality) to miara efektywności ekonomicznej decyzji menedżerów. Rozważono możliwość zwiększenia ROE przez menedżerów poprzez zwiększenie: rentowność sprzedaży, rotacji aktywów, dźwigni finansowej. Opisano wpływ decyzji marketingowych na rentowność sprzedaży i rotacje aktywów.

Marketing decisions should create competitive advantage, but at the same time they can destroy Return on Equity (ROE). The author of the article tries to identify main marketing factors influencing sales profitability, asset turnover and, in consequence, ROE.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Performance Measurement & Control Systems for Implementing Strategy, Prentice Hall, Upper Saddle River 2000.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1732-0720
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu