BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wrzesińska Joanna
Title
Wpływ sklepów wielkopowierzchniowych z kapitałem zagranicznym na przemiany jakościowe polskiego handlu
The Impact of Large Shopping-Area Stores with a Share of Foreign Capital on the Polish Trade's Qualitative Transformation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 554-559, bibliogr. 3 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Handel wewnętrzny, Sieci handlowe, Hipermarkety
Domestic trade, Chain stores, Hypermarkets
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono zmiany w strukturze handlu wewnętrznego w Polsce. Omówiono procesy integracji w handlu w Polsce i współpracę producentów i dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi.

In Poland, in the nineties 's just after creating new economic environment by introducing market economy rules, the extensive development of large shopping-area stores (hyper-, super and mini markets) with foreign capital has been observed. (short original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Kłosiewicz-Górecka U. (2002): Jakościowe przemiany handlu w Polsce. "Marketing i Rynek" nr l.
  2. Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2002 roku. Warszawa. Ministerstwo Gospodarki. 2002.
  3. Roczniki Statystyczne GUS 1992-2002. Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu