BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dziadkowiec Joanna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Title
Jakość jako narzędzie marketingowe
Quality as a Part of Marketing-mix
Source
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2002, nr 11, s. 39-57, bibliogr. 16 poz.
Keyword
Jakość, Zarządzanie jakością, Zarządzanie marketingowe, Konkurencja jakościowa, Marketing-mix
Quality, Quality management, Marketing management, Quality competition, Marketing-mix
Note
summ.
Abstract
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie istoty jakości z marketingowego punktu widzenia oraz powiązań jakości z tradycyjnie rozumianymi narzędziami marketingowymi. Wyodrębnienie działań na rzecz poprawy jakości ma na celu ukazanie możliwości świadomego stosowania dodatkowego narzędzia w celu uzyskania przewagi na rynku. Konkurencyjność firmy zwiększy się nie tylko w związku z polepszeniem jakości produktu, ale przede wszystkim poprzez nowe spojrzenie na produkt, klientów, pracowników i konkurentów. W przypadku wdrożenia stałych działań na rzecz poprawy jakości dalszy rozwój firmy może zaowocować wdrożeniem kompleksowego systemu zapewnienia jakości. (fragment z tekstu)

Marketing-mix in traditional sense is based on four instruments (4xP): Product, Price, Place and Promotion. The quality can be treated successfully as an additional tool. The quality management is one of the best ways to improve company competitiveness and market position. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Cited by
Show
ISSN
0867-3888
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu