BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Aniszewska Grażyna
Title
Od hierarchii do rynku - sposoby kształtowania elastycznej kultury organizacyjnej
Source
Przegląd Organizacji, 2007, nr 6, s. 10-12, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Kultura organizacji, Strategia przedsiębiorstwa, Informacja w przedsiębiorstwie, Public relations, Polityka personalna, Standaryzacja
Corporate culture, Corporation strategies, Information in enterprise, Public relations, Personnel policy, Standardization
Note
summ.
Abstract
Zwrócono uwagę na aspekt rynkowy kultury organizacyjnej, na różnice między kulturą hierarchii i kulturą rynku. Podkreślono, że podstawową różnicą między nimi jest koncentracja na sprawach wewnętrznych (hierarchia) lub zewnętrznych (rynek) oraz wynikające z tego oczekiwania odnośnie zachowań pracowniczych. Omówiono obszary, w których zmiany dają szanse na wykształcenie nowych postaw pracowniczych. Są to: strategia, polityka komunikacyjna, polityka personalna.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. BURT R., When is Corporate Culture a Competitive Asset?, "Financial Times", jesień 1999.
  2. HOTTER J., HESKETT J., Corporate Culture and Performance, New York, The Free Press 1992.
  3. CAMERON J., QUINN R., Kultura organizacyjna -diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
Cited by
Show
ISSN
0137-7221
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu